Hjälp

Att lägga en beställning

Får jag en orderbekräftelse när jag har beställt?
Efter beställning får du automatiskt ett bekräftelsemail. Du kan förvänta dig meddelandet inom 5 minuter på den e-postadress som användes när du gjorde beställningen. Om du inte hittar e-postmeddelandet bör du först kontrollera din mapp för skräppost.

Om du inte kan hitta den i skräpposten kan du kolla e-postadressens stavning. Om den är fel kan du kontakta oss. Vi kommer att korrigera e-postadressen och skicka bekräftelsemeddelandet till dig igen. Är e-postadressen korrekt, men du har ändå inte fått e-postmeddelandet? Vänligen kontakta oss.

Kommer en faktura att finnas med i min beställning?
Fakturan och all annan information om din present kommer endast att skickas till dig. Presenten skickas utan ytterligare information, för att säkerställa att den som mottar presenten inte kommer att kunna se den. De kommer bara att få se sin fantastiska gåva! Vill du låta dem veta vem skickade det? Fyll bara i det fria presentkortet i kundvagnen!

Hur snart kommer min personliga present att skickas?
Du kan kontrollera leveransperioden på produktsidan, precis under produktpriset. Det visar det förväntade leveransdatumet för den specifika produkten när du beställer vid den tidpunkten.

Kan leveranstiden förkortas?
Vi lägger mycket omsorg på att skapa din gåva och få den till dig så fort som möjligt. Leveransvillkoren som anges på vår hemsida återspeglar vår snabbaste möjliga leverans.

Kommer den person som tar emot presenten att veta vem som skickade den?
Du kan alltid inkludera ditt eget namn och din text i din present. Föredrar du ett anant sätt att visa vem gåvan är från? Lägg bara till det gratis presentkortet! Du kan göra det i första steget i kundvagnen. Du kan inkludera ett personligt meddelande och ditt namn på kortet. Om du inte väljer något alternativ kommer din present att skickas anonymt, kanske en rolig idé för Alla hjärtans dag!

Vad exakt är det gratis presentkortet?
Presentkortet är det ultimata sättet att visa den person som får din present att du är den som skickade den. Kortet har ett roligt mönster och är gratis, från oss till dig!

Kan jag använda specialtecken?
Det är möjligt att använda specialtecken för att personifiera våra gåvor, med undantag för cyrilliska, kinesiska, grekiska och arabiska tecken av (inte särskilt intressanta) tekniska skäl. Emoticons kan också användas. Om tecknet inte visas korrekt i slutresultatet, vänligen kontakta vårt kundtjänstteam.

Kan min gåva skickas utomlands?
Absolut! Du kan välja en alternativ fraktadress i det andra steget i kundvagnen när du fyller i din beställning. Om du vill veta de utländska fraktkostnaderna, klicka bara på fraktkostnaderna som visas under produktpriset. Du kommer nu att kunna se exakta fraktkostnader och leveranstid för din present.

Är min present för närvarande i lager?
Presenterna som visas på hemsidan finns alltid i lager, om inte annat anges. Är du intresserad av att beställa större mängder? Vänligen kontakta kundservice för att få veta aktuell lagerstatus.

Är det möjligt att beställa chokladvaror på sommaren?
Choklad kan beställas och levereras året runt. När temperaturen är över 20 grader Celcius kan vi inte längre se till att chokladkvaliteten är som förväntad vid ankomst. Din chokladgåva skickas på egen risk.

Kommer den vita bakgrunden i min design att skrivas ut på textilgåvan jag beställer?
Om du kan se en vit rand runt ditt foto eller bild är det mycket troligt att du har använt en JPG-fil. Om du använder en PNG-fil kommer filen att vara snyggt frilagd och du kommer inte se en vit rand bakom din design på den aktuella presenten. Är du osäker på hur du ska göra? Var vänlig skicka oss ett e-postmeddelande tillsammans med bilden du vill använda och vilken gåva du vill använda den på. Vi kan då justera detta i enlighet med ovan.

Hur vet jag i vilken storlek jag ska beställa kläder?
Alla är unika! För att du ska kunna beställa rätt storlek har vi inkluderat ett praktiskt storleksschema på produktsidan. Du kan nå länken under presentationsspecifikationerna.

Kan jag kombinera text och ett foto och eventuellt lägga till extra text?
Vi vill hjälpa dig att skapa den bästa möjliga presenten. Därför kan du välja att lägga till en bild och text till nästan varje gåva.

När du inte kan lägga till ett foto, eller ett foto och en text, i redigeraren beror det vanligtvis på tekniska begränsningar för den gåvan. Det handlar till exempel om graverade gåvor av trä eller glas.

Hur vet jag om fotot har tillräckligt hög kvalitet?
Vi vill att du är helt nöjd med din present. Därför är det viktigt att använda högkvalitativa bilder. Om bilderna inte har tillräcklig kvalitet för att garantera bästa resultat, kommer du att bli underrättad om detta under personaliseringsprocessen. Är du osäker? Vänligen skicka ett e-postmeddelande till kundtjänst, tillsammans med ditt foto och den gåva du vill beställa. Vi kontrollerar då kvaliteten.

Betalning

Finns det några speciella erbjudanden eller rabatter just nu?
Var alltid den som först får veta om alla våra specialerbjudanden och rabatter genom vårt nyhetsbrev! Registrera dig här https://www.yoursurprise.se/rabattkod&lang=sv och få 10% rabatt på din första beställning.

Vilka är bankuppgifterna för YourSurprise?
Våra bankuppgifter är:
IBAN No.: NL28 RABO 0332 1876 91
SWIFT / BIC code: RABONL2U

Vilka betalningsmetoder finns?
Vi arbetar med flera olika betalningsmetoder, dessa är; Klarna, Kreditkort, Paypal eller Direkt eBanking. För att visa betalningsalternativen som är tillgängliga för dig, välj, personifiera och lägg helt enkelt din(a) present(er) i varukorgen. Du kommer att bli ombedd att fylla i adressinformationen och sedan tas du till betalningssidan, där du kan se och välja bland tillgängliga betalningsalternativ. Observera att det kan ta upp till tre arbetsdagar att behandla en banköverföring via eBanking, och produktionen börjar inte med din(a) present(er) förrän betalningen har bearbetats, vilket innebär att de förväntade leveransdatumen kommer att bli senarelagda.

Är det möjligt att delbetala?
Det är inte möjligt att delbetala för privata beställningar.

Om du vill göra en företagsbeställning och delbetala, vänligen kontakta vår affärsavdelning på 0044 20 3318 0348.

Kan jag efterbetala min beställning?
Var god välj Klarna för att betala din beställning.

Hur kan jag använda rabattkod eller presentkort?
Du anger din rabattkod när du betalar varorna i kundvagnen. Skriv in koden och klicka på pilen för att aktivera koden och därefter dras rabattten automatiskt från det totala orderbeloppet. Du kan utnyttja en rabattkod per order.

Presentkortet YourSurprise kan lösas in genom att använda följande länk: https://www.yoursurprise.com/redeem-giftvoucher. Du kan fylla i din personliga kupongkod under "Din presentkod". Klicka sedan bara på lösa in och och beloppet läggs till i kundvagnen. Du kan nu börja leta efter en fantastisk personlig gåva!

Vad är fraktkostnaderna?
Du kan hitta exakt fraktkostnad och -metod per gåva på produktsidan.

Beställa

Vad är min orderstatus?
Din orderstatus kan du se genom att logga in på MySurprise. Se nedan för att se vad varje status betyder:

  • Väntar på betalning: Vi har ännu inte fått betalning för denna beställning.
  • I produktion: vi skapar för närvarande din unika present.
  • Avbeställd: din order har blivit avbeställd, det betyder att den inte kommer att tillverkas och skickas.
  • Skickad: håll ögonen på din brevlåda, din gåva är på väg till dig!
  • Kan jag göra justeringar när jag har slutfört beställningen?
    Om din orderstatus är "Väntar på betalning" kan du göra anpassningar i både design och adressinformation. Du kan hitta orderstatusen genom att logga in på MySurprise och visa dina aktuella beställningar. Om du vill kontrollera om dina justeringar har gjorts korrekt, vänligen ring vår kundservice och vi kommer att kolla detta åt dig.

    Är din design perfekt men behöver du göra en ändring av adressinformationen? Detta är möjligt så länge som din orderstatus är "Väntar på betalning" eller "I produktion". Kontrollera orderstatusen och kontakta oss efter att ha gjort justeringar.

    Kan jag avbryta min beställning?
    Din beställning kan bara avbrytas om betalningen inte har slutförts. Du kan kontrollera din orderstatus genom att logga in på "MySurprise". Om orderstatusen är "I produktion" eller "Skickad" betyder det att din present redan har gjorts och inte kan avbrytas längre. Vänligen kontakta oss via telefon för att avbryta en beställning, eftersom det tillåter oss att ändra produktionsstatus omedelbart.

    Vad betyder "vad synd ... din gåva var som gjord för att ges bort!"-e-postmeddelandet?
    Om du inte fyller i en beställning och den finns kvar i din kundvagn kommer du att få det här e-postmeddelandet från oss. Du kan välja att slutföra beställningen av din fantastiska present genom att klicka på länken i e-postmeddelandet. Om du inte vill slutföra beställningen kan du helt enkelt ta bort presenten från din kundvagn och du får inga ytterligare e-postmeddelanden om detta.

Leverans & leverans

Hur skickas min gåva?
Vi arbetar med flera olika fraktföretag och de varierar efter present. För att se fraktföretaget som din present kommer att skickas med, gå helt enkelt till presentationssidan och klicka på fraktkostnaderna. Du hittar dessa på högerdelen av sidan, precis under presentpriset. En popup-ruta visar dig det förväntade leveransdatumet och fraktföretaget som används för denna gåva.

Kan jag spåra mitt paket?
Du kommer att få en fraktbekräftelse så snart din gåva har skickas. Detta e-postmeddelande innehåller ett spårningsnummer och en länk genom vilket du kan spåra ditt paket med leveransservicen. Om du inte kan spåra ditt paket eller behöver ytterligare information, vänligen kontakta vår kundtjänst.

Kan jag välja ett specifikt leveransdatum och/eller adress?
De flesta av våra gåvor kan levereras till en alternativ adress. Detta kan göras i det andra steget i kundvagnen. Efter att du fyllt i din egen information kan du kolla rutan som säger Alternativ leveransadress. Om du är baserad utanför Nederländerna, kan du kontakta oss och vi kan ändra detta åt dig. Det är inte möjligt att välja ett alternativt leveransdatum.

Vad händer med min gåva om jag inte är hemma vid leveranstiden?
Om din gåva har packats som ett brevpaket som får plats i din brevlåda är det inte ett problem om det inte finns någon hemma för att ta emot leveransen. Brevbäraren lägger helt enkelt presenten i brevlådan.

Om din gåva skickas som ett paket och du inte är hemma vid leverans tas den till ett postkontor eller depå; ibland levereras den till dina grannar. Du får ett meddelande om detta i din brevlåda. Detta förklarar hur du begär återleverans eller var du kan hämta paketet. Om leverans inte kan ske efter flera försändelser returneras presenten till YourSurprise

Mellan vilka tider kan min gåva levereras?
Tiderna mellan vilka din present kan levereras beror på vilken typ av paket din beställning har skickats som och vilket område det ska levereras till. För att kontrollera vid vilken tidpunkt ditt paket kommer att levereras kan du kolla spårningslänken.

Kan min gåva skickas utomlands?
Du kan överraska någon med en personlig present (från) ett annat land genom att välja en alternativ leveransadress i steg 2 i kundvagnen. Klicka på fraktkostnaden under priset på produktsidan och fyll i det land som du vill att det ska levereras till. Det visar de exakta fraktkostnaderna och leveranstiden.

Service & kontakt

Min gåva är inte som förväntad, vad ska jag göra?
Vi beklagar att du inte är nöjd med din present. Det är inte vår avsikt och vi skulle gärna lösa problemet åt dig. Vänligen kontakta vårt kundtjänstteam via telefon, e-post, chatt eller Whatsapp och vi börjar omedelbart leta efter en lämplig lösning för problemet.

Kan jag ombeställa en tidigare order?
Är du så nöjd med din present som du skulle vilja beställa den igen? Vi kan göra det! Det är möjligt att ombeställa en gåva inom 2 år efter att den ursprungliga beställningen har gjorts, utan att behöva anpassa den igen. Ge oss bara det ursprungliga beställningsnumret via e-post, telefon eller chatt och vi gör resten. Du får en orderbekräftelse med all information som behövs för att slutföra betalningen.

Kan jag returnera den levererade presenten?
Eftersom din present är gjord efter dina önskemål är den specifik för dig och det betyder att det inte går att returnera den. Om du är missnöjd med presenten, vänligen kontakta kundservice och vi kommer att försöka hitta en passande lösning.

Mysurprise

Vad är MySurprise?
MySurprise är den personliga kontotjänst som YourSurprise erbjuder. Första gången du beställer ber vi dig om dina personuppgifter. Dessa uppgifter sparas säkert på ett personligt konto. Nästa gång du beställer loggar du bara in och behöver inte längre fylla i dessa uppgifter eftersom de redan fylls i åt dig.
Med det här kontot kan du se och följa din beställning 24 timmar om dygnet och hålla dina uppgifter uppdaterade.
Alla detaljer är konfidentiella och lagras säkert på den säkra YourSurprise-servern. YourSurprise överensstämmer med gällande lagstadgade sekretessregler.

Hur kan jag logga in på MySurprise?
Du kommer att få ett e-postmeddelande som innehåller ditt MySurprise-lösenord omedelbart efter att du har gjort din första beställning. Du kan logga in på kontot genom att klicka på ikonen "MySurprise" i övre högra hörnet på webbplatsen. Du kan sedan fylla i ditt användarnamn och lösenord. När du har öppnat MySurprise-kontot kan du visa och hantera alla dina uppgifter.

Jag har glömt mitt MySurprise-lösenord, vad ska jag göra?
Du hittar ditt MySurprise-lösenord i mejlet som du fick efter din första beställning hos oss. Har du raderat det av misstag? Inga problem! Du kan skapa ett nytt lösenord genom att klicka på knappen "Glömt lösenord" på MySurprise-sidan. Ange din mejladress så får du en länk för att återställa lösenordet.

Hur kan jag ändra personlig information?
Ändringar av den sparade informationen kan göras när som helst. Först måste du logga in. Efter gjorda ändringarna kommer du att bli ombedd att kontrollera och bekräfta dem. Så snart ändringarna har bekräftats kommer de automatiskt att användas för ytterligare beställningar.