Att göra en beställning
När levereras min present?
Det förväntade leveransdatumet för varje present kan variera och kan ses på varje produktsida. Dessa datum varierar beroende på vilken leveransmetod man slutligen väljer i varukorgen.
Dessa är alltid de närmaste möjliga uppskattningarna YourSurprise får från de speditörer vi samarbetar med. Om expressleverans är tillgänglig kommer detta att anges på produktsidan.
Du hittar detta till höger på sidan, precis under priset och fraktkostnaderna.
Det förväntade leveransdatumet kan inte garanteras, eftersom vi är beroende av leveransföretaget och ibland uppstår förseningar som ligger utanför vår kontroll
Kan jag välja ett leveransdatum?
Det är inte möjligt att välja ett specifikt leveransdatum.
Kan ni leverera samma dag?
Vi kan tyvärr inte erbjuda leverans samma dag, men för många presenter kan man välja UPS Express.
Är detta val inte synligt, så är detta inte tillämpbart på just den presenten. UPS Express levereras normalt sett inom 24-48 timmar och man måste vara anträffbar på leveransadressen hela dagen.
Dock finns det vissa områden i Sverige där det tillkommer en leveransdag.
Kan man skynda på leveransen?
De är med stor omsorg och nogrannhet vi skapar din present för att kunna leverera den så fort som möjligt.
De förväntade leveransdatumen man ser på sidan är de tidigast möjligast leveransdatumen våra speditörer anger. Om Expressleverans är möjligt står detta på presentsidan.
Den present jag vill beställa är slut på lagret, när kommer den igen?
Vi försökar alltid att hålla vårt lager uppdaterat. Skulle en present trots allt bli slutsåld innan lagret fyllts på står detta alltid på presentsidan.
Finns min present i lager?
Presenterna som visas på sidan finns alltid i lager, såvida inget annat anges.
Är du intresserad av att beställa ett större antal? Kontakta då vår affärsavdelning på 08-525 009 11 eller
b2b@yoursurprise.se
Kan jag skicka min present till ett annat land?
Vi kan skicka de flesta av presenterna över hela världen.
De förväntade leveransdatumen och fraktpriserna kan variera per present och land. I dessa fall är detta endast den bästa uppskattningen våra speditörer kan ge. Om Expressleverans finns tillgänglig går detta att så på presentsidan. Denna uppgift hittar du till vänster, precis under priset. Om du klickar på fraktpriset öppnas en pop-up. Här kan du välja det land du vill skicka presenten till. Här kan du även se det förväntade leveransdatumet samt fraktkostnader.
Det förväntade leveransdatumet kan ej garanteras då oförutsedda händelser utom vår kontroll kan inträffa, t.ex väglag, olyckor, eventuell tull etc.
Kan jag beställa mer än 1 present samtidigt?
Självklart går det att lägga flera presenter i samma beställning!
1. Personalisera en present och lägg den i varukorgen.
2. Uppe till vänster i varukorgen hittar du en länk som heter "Fortsätt handla".
3. Klicka på den länken för att komma tillbaka till shoppen.
4. Upprepa detta tills du har alla presenter i varukorgen.
På detta sätt får du hela din beställning till en fraktkostnad.
Kan jag skicka olika presenter i min beställning till olika adresser?
Det är endast möjligt att fylla i 1 st leveransadress per beställning. Vill man skicka presenter till olika adresser måste dessa beställas och skickas separat.
Hur mycket kostar frakten?
Fraktkostnader kan variera beroende på vilken present man beställer och vilken leveransmetod man väljer.
Dessa hittar man till höger på sidan, precis under priset.
Beställer du flera presenter samtidigt räknas den totala summan ut automatsikt i varukorgen.
Kan mitt paket levereras till ett ombud?
De flesta av våra presenter kan skickas till postombud. Detta kan du välja i steg två i betalningsprocessen genom att välja "Hämta vid utlämningsställe". Där kan man välja ett ombud baserat på ditt postnummer.
Vilka mått har min present?
Presentspecifikationer finnes på presentsidan. Scrolla ned för att se dessa.
Hur vet jag om min bild har rätt upplösning?
Det är viktigt för oss att du blir nöjd med det färdiga resultatet. Därför är det viktigt att använda bild/er med rätt upplösning. Detta har inget att göra med om man har en iPhone, utan vilka fotoinställningar man använder. Används bilder med mindre upplösning får man ett felmeddelande. Går man trots allt vidare med samma bild, gör man så på egen risk.
Är man osäker så finns kundtjänst - Vi har svar på allt!
Kan jag spara min design till ett senare tillfälle?
Du kan spara din design i editorn genom att klicka på "Dela", Då kan du skicka din design via email, whatsapp eller dela designen med dig själv eller någon annan. Om du ändrar din design efter du har delat den, så måste du dela den igen. Länken sparas i 30 dagar.
Hur kan jag ta bort en present från min varukorg?
I varukorgen, precis under presenten, finns ikonen Papperskorg. Med denna kan du enkelt ta bort presenter från din beställning
Kan Jag använda specialtecken?
Det är möjligt att använda vissa specialtecken i personaliseringen. På grund av otroligt tråkiga tekniska skäl är dock kyrilliska-, asiatiska-, grekiska- samt arabiska tecken tyvärr undantag från denna regel. Även emojis går att använda på de flesta presenter i vårt assortiment.
Ser du under tiden du skapar din present, i förhandsvisningen på din skärm eller på din orderbekräftelse skall du omedelbart kontaka kundtjänst! Om du trots allt skulle vilja använda specialtecken rekomenderar vi dig till att skapa en bild med dessa på och använda denna bild i editorn.
Kan jag få min egen design eller logo graverad?
Det går alldeles utmärkt att få sin logga eller egen bild graverad. Detta gör vi med nöje vid beställningar med 18 presenter eller mer.
Om du har intresse av detta, går det bra att kontakta vår affärsavdelning på 08-525 009 11 eller b2b@yoursurprise.se
De kommer då att kontrollera att din logga/bild passar för ändmålet samt att ställa iordning en offert.
Kan presenter som säljs i set personaliseras olika?
Om man beställer ett set blir det samma personalisering på samtliga presenter i detta set.
Vill man ha olika motiv på presenterna får man skapa dem en och en istället för ett set.
Kan jag kombinera både bilder och text?
Vi vill väldigt gärna hjälpa till med att skapa din perfekta present. Därför är det möjligt att använda både bild och text till i stort sett alla presenter. Om det i editorn inte går att lägga till någon av ovan nämnda beror detta oftast på de tråkiga tekniska orsakerna. Till exempel kan vi inte gravera bilder på glas.
Kan jag lägga till exta text?
Många gånger kan man lägga till en extra textrad på sin present. Välj då "Lägg till". På detta sätt kan dela en längre text till flera rader. Tänk dock på att ju fler rader man lägger till desto mindre blir texten och det färdiga resultatet kan bli mindre önskvärt.
Vilka filtyper kan jag använda?
Vår websida kan hantera .jpg samt .png. PDF stöds tyvärr inte. För bästa resultat rekommenderar vi att man använder .png med transparent bakgrund.
Vad är ett gratis hälsningskort och hur ser det ut?
Hälsningskortet man kan välja att gratis skicka med i sin beställning är en väldigt rolig detalj med festlig design.
Kan jag beställa choklad på sommaren?
Chokladpresenter går att beställa hela året. Dock tar vi inget ansvar om chokladen skickas när yttertemperaturen är 25 grader eller mer.
Då kan vi inte garantera att chokladen inte smälter. Dessa beställningar sker då på egen risk och återbetalas ej.
Har du frågor om chokladbeställnignar är du välkommen att kontakta kundtjänst.
Hur passar storlekarna när det gäller textilpresenter?
För att kunna ombesörja rätt storlekar vid köp av kläder skall det vid varje sådan presentsida finnas en storleksguide.
Denna skall finnas precis under presenten. Är du trots allt osäker på vilken storlek du skall välja eller kan du inte hitta storleksguiden är du alltif välkommen att kontakta kundtjänst.
Kommer den vita bakgrunden i min design att tryckas när jag beställer en textilpresent?
Om du kan se en vit rand/fält runt din bild är detta troligen på grund av du har använt en .jpg.
Om du använder en .png kommer denna vita rand/fält automatisk att ""skäras"" bort i hanteringen och skapandet av din present.
Vet du inte riktigt om du har rätt format på din bild? Kontaka gärna oss på kundtjänst - Vi finns ju här av en anledning!
Betalning
Kan priserna i shoppen ändras?
Ja, vi förbehåller oss rätten att, om behov föreligger, ändra priser när som helst beroende på tillgång, efterfrågan, dags-/tidsbestämda erbjudanden samt prishöjningar hos våra leverantörer.
Varukorgen visar alltid rätt priser.
Vilka betalningsmöjligheter finns?
Vi använder oss av ett antal olika betalningsmetoder. Vill du ha din present så fort som möjligt rekommenderar vi att man väljer kreditkort eller Paypal.
Kan man delbetala beställningar?
Endast företag kan välja att betala på faktura. I dessa fall kontaktar man vå affärsavdelning på 08-525 009 11 eller b2b@yoursurprise.se.
Kan jag betala i efterhand?
Detta går alldeles utmärkt med Klarna.
Vilka bankupgifter har YourSurprise?
Våra bankuppgifter:
IBAN No.: NL28 RABO 0332 1876 91
SWIFT / BIC code: RABONL2U
Har YourSurprise ett handelskammarnummer och VAT-nummer?
Vårt handelskammarnummer är 22057264 och VAT-nummer NL.820845437B01.
Hur använder jag en rabattkod?
Du kan fylla i din rabattkod i varukorgen när du skall betala. Fyll i koden och klicka på pilen för att aktivera din kod. Därefter dras rabatten av automatisk. Endast en rabattkod kan användas per beställning.
Jag glömde att använda min rabattkod när jag beställde. Kan ni lägga till den åt mig?
Om du råkat glömma att fylla i din rabattkod, men fortfarande inte har gjort betalningen. Ring då kundtjänst. Ha ordernumret samt rabattkoden till hands så kan vi hjälpa dig. Om beställningen redan är lagd och betalning gjord kan vi dessvärre inte hjälpa till.
Skickas en faktura med presenten?
Faktura samt all annan kommunikation skickas och förs endast med beställaren. Mottagaren får endast en otroligt fin present. Vill du att mottagaren skall veta vem som skickat den, så väljer du att skicka med ett hälsningskort.
Kan jag ändra min faktura?
Så länge presenten inte har skickats går det att anpassa fakturan. När beställningen är skickad så går detta inte längre. Detta gör man fortast med ett enkelt och uppskattat telefonsamtal.
Orderstatus
Du kan se din orderstatus genom att logga in på din MySurprise:
I produktion: din/a present/er produceras.
Annullerad: din beställning är annullerad och kommer inte att skickas.
Skickad: din present är skickad. Håll koll efter brevbäraren!
Får jag en orderbekräftelse när jag har beställt?
När man gjort din beställning skickas automatiskt direkt en orderbekräftelse. Kontrollera först papperskorgen om du inte kan hitta den.
Om du inte hittar den där, så är det en bra idé att kontrollera hur du stavade din email i MySurprise.
Därefter kontaktar du kundtjänst så att vi kan kontrollera allt igen och skicka en nu orderbekräftelse.
Kan jag ändra min beställning?
Om din betalning har statusen "väntar på betalning" går det alldeles utmärkt att ringa till kundtjänst inom 30 minuter för göra vissa ändringar på din design, ändra leveransadress samt att annullera en beställning. Du kan hitta orderstatusen genom att logga in på MySurprise. Där klickar du på den aktuella beställningen. Har den aktuella beställningen statusen "I produktion" är det inte länge möjligt att ändra design eller att annullera.
Kan jag lägga till presenter i en beställning som redan är gjord?
Så fort order och betalning har inkommit till oss börjar produktionen. Vi strävar efter att hålla de förväntade leveransdatumen. Därför är det tyvärr inte möjligt att lägga till fler presenter i beställningar som redan är lagda och har gått i produktion.
Kan jag annullera min beställning?
En beställning kan endast annulleras om betalning ej inkommit. Se orderstatus i MySurprise.
Har beställningen statusen ""I produktion"" eller ""Skickad"" är det inte längre möjligt att annullera sin beställning.
Vill man annullera en beställning som ej har ovan nämnda status gör man det genom att ringa till kundtjänst. Annullering av beställning via chat eller email görs ej.
Jag kan inte se min valda text i orderbekräftelsen. Är något fel?
En förhandsvisning är tillgänglig för de flesta presenter. För en del presenter är detta tyvärr tekniskt ej möjligt.
För dessa presenter får man se sin valda text separat i orderbekräftelsen. Skulle det uppstå frågor om detta så är kontakt med kundtjänst uppskattat.
Frakt & leverans
När levereras min present?
Det förväntade leveransdatumet för varje present kan variera och kan ses på varje produktsida. Dessa datum varierar beroende på vilken leveransmetod man slutligen väljer i varukorgen.
Dessa är alltid de närmaste möjliga uppskattningarna YourSurprise får från de speditörer vi samarbetar med. Om expressleverans är tillgänglig kommer detta att anges på produktsidan.
Du hittar detta till höger på sidan, precis under priset och fraktkostnaderna.
Det förväntade leveransdatumet kan inte garanteras, eftersom vi är beroende av leveransföretaget och ibland uppstår förseningar som ligger utanför vår kontroll
Får mottagaren veta vem som skickat presenten?
Du kan i många fall inkludera ditt eget namn i presenten för att låta mottagaren veta att det är just du som har skickat en sådan fin present.
Skulle du inte vilja detta, så kan du alltid välja att skicka med ett gratis hälsningskort. Vill du hellre vara helt anonym så låter blir att göra något av det. Orderbekräftelse samt eventuell faktura skickas endast till beställaren.
Vi samarbetar med ett antal olika speditörer. Olika presenter skickas med olika speditörer. För att se vilken speditör som kan transportera ditt paket klickar du på länken precis under priset. En pop-up öppnas där du vilken speditör som används för just denna present. I varukorgen kan detta dock automatiskt förändras beroende på hur många presenter du lägger i samma beställning.
I Sverige samarbetar vi med PostNord, DHL samt UPS.
Passar mitt paket i brevlådan?
Om ditt paket skickas som brevlådepaket, står detta i det email man får när presenten skickats.
Exakt när kommer mitt paket att levereras?
Leveranstider varierar beroende på vilken typ av paket din/a present/er skickas med, leveransmetod och vart paketet skall skickas. Med spårningsnumret kan man online se, med alla speditörer, vart paketen befinner sig. Man kan även kontakta speditören för att få mera information.
Kan jag spåra mitt paket?
När din paket är skickad får du ett email med ett försändelsenummer. Med detta nummer kan du följa din paket under transporten. Om du är osäker på hur detta fungerar eller om du ser något som inte verkar stämma kontaktar du kundtjänst omedelbart!
Är min beställning skickad?
Du får ett email med försändelsenummer när din paket skickats. Detta nummer kan du använda för att spåra ditt paket hos den valda speditören. Du kan även se paketets aktuella status i MySurprise.
Min spårningslänk fungerar inte, vad gör jag nu?
Först kontrollerar du paketets status i MySurprise. Om paketet har skickats och spårningslänken inte fungerar kontaktar du omedelbart kundtjänst!
Hur dags kommer mitt paket att leverera?
Leveranstider varierar beroende på vilken typ av paket din/a present/er skickas med, leveransmetod och vart paketet skall skickas. Med spårningsnumret kan man online se, med alla speditörer, vart paketen befinner sig. Man kan även kontakta speditören för att få mera information.
Vad händer om jag inte är hemma vid leveransen?
Om din paket skickas som brevlådepaket skall det inte vara några problem om man inte är hemma den förväntade leveransdagen. Passar paketet inte i brevlådan sker ett nytt leveransförsök dagen efter. Sedan går presenten till ett postombud. Genom att kontrollera försändelsenumret kan man många gånger även se vilket postombud det handlar om. Skulle det uppstå frågor kontakta kundtjänst.
Hämtas paketen inte i tid så returneras den till oss.
Kundtjänst och kontakt
Min present var sönder vid leverans, Vad gör jag nu?
Åh nej, vad tråkigt! Om din present kommer fram trasig kontaktar du genast kundtjänst som ordnar detta åt dig! Vi kommer att be dig skicka bilder på detta för kvalitetskontroll. Returnera ALDRIG en trasig present till oss.
Min beställning är inte komplett, vad gör jag nu?
Vad trist att din beställning inte levererades samtidigt. Större beställningar delas alltid upp i flera kollin. Om detta är fallet med din beställning ser du ett flertal försändelsenummer i det email du får när din beställning har skickats. Om din beställning har skickats i 1 styck kolli och det saknas något tar du genast kontakt med kundtjänst som hjälper dig vidare med detta.
Jag är inte ritkigt nöjd med min present, vad gör jag nu?
Vad synd att du inte är nöjd med din present! Vi vill gärna höra och se varför du inte är nöjd. Kontakta alltid i första hand kundtjänst. Bifoga en beskrivning av problemet, bilder samt ditt ordernummer så att vi kan undersöka vad som hänt och försöka hitta en passade lösning.
Min present har returnerats till YourSurprise, vad gör jag nu.
Om speditören meddelar dig, eller om du ser detta på försändelsenumret, om att din paket har gått sönder i transporten ber vi dig att omedelbart kontakta kundtjänst så att vi kan se till att du får en ny present så fort som det är möjligt.
Kan jag ångra köpet och returnera presenten?
Eftersom din present är specialbeställd med din personalisering innefattas denna inte av ångerrätten. Därför är det inte möjligt att ångra eller att returnera presenter. Skickar man trots detta tillbaka en present debiteras returkostnaden. Vid alla frågor eller problem i dessa fall tar man enklast kontakt med kundtjänst som undersöker vad som hänt och försöker hitta en passande lösning.
I dessa fall är kontakten med oss otroligt viktig. Får vi inte höra vad som gått fel så kan vi inte heller bli bättre. Därför uppskattar vi när kunder ringer in med eventuella problem!
Hur kontaktar jag kundtjänst?
Om du har en fråga, ett problem, klagomål, behöver hjälp eller vill ge en positiv kommentar så kan du nå oss på 08-525 009 11, info@yoursurprise.se eller chatten på hemsidan. Vi måste ju också jobba så all kundkontakt uppskattas!
Vad gör YourSurprise med mina uppgifter och foton/bilder?
Foton, bilder samt texter betraktas av oss som personlig information. Personlig information hanteras enligt GDPR (dataskyddsförordningen 2018). Foton, bilder och text hanteras endast för att skapa den beställda presenten och sparas i upp till 24 månader. Därefter raderas dessa automatiskt från våra servrar. Dessa sparas endast för möjligheten att kunna beställa samma present igen.
Om ett foto/bild laddas upp utan att avsluta beställningen sparas detta i upp till 30 dagar och därefter raderas detta. Vill du att foton/bilder raderas tidigare än ovannämnda antal dagar ber vi dig att kontakta kundtjänst.
Är mina uppgifter och foton/bilder säkra hos YourSurprise?
Vi är glada att att du valt YourSurprise och vill att du skall veta att dina personuppgifter är säkra på våra servrar. All information sparas med SSL-kryptering. Dessutom har våra anställda olika rättigheter inom YourSurprise. Vi arbetar enligt principen att man endast ser den information man behöver för att kunna lösa sina arbetsuppgifter. Vi delar inte heller personlig information med tredje part.
Jag skrev i fel emailadress. Vad ska jag göra nu?
I bland går det fel. Vi hjälper gärna till att lösa eventuella problem. Vi tar gärna emot samtal. Hellre två för många än inga alls
Kan jag beställa en beställning på nytt?
Blev du så pass nöjd att du vill beställa precis samma present igen? Inga problem! Det är möjligt att beställa samma present med samma personalisering upp till två efter originalbeställingen. Det enda du behöver att göra är att kontakta kundtjänst och ge oss beställningsnumret, så sköter vi resten! Du kommer då att få en orderbekräftlse med betalningslänk.
MySurprise
Vad ska jag göra om min bekräftelselänk har gått ut?
Om bekräftelselänken har upphört kan du skicka en ny begäran genom att logga in med din emailadress. Kontakta vår kundtjänst om du har några frågor.
MySurprise är ditt personliga konto som Yoursurpise erbjuder. Du skapar ett konto genom att du registrerar dig på MySurprise. Du får då ett mail där du kan bekräfta din emailadress. När du har gjort det kan du logga in på ditt Mysurprise konto med ditt valda lösenord. Via detta konto kan du se din beställning 24 timmar om dygnet och se att dina uppgifter stämmer. YourSurprise hanterar all personlig information enligt GDPR (dataskyddsförordningen 2018) Du kan även logga in via Facebook eller Google.
Hur loggar jag in på mitt MySurprise?
Efter din första beställning får du ett email med uppgifter så att du kan logga in på ditt MySurprise. Därefter kan du ända alla dina uppgifter enligt egna önskemål.
Klicka på MySurprise-ikonen längt upp till höger på vår sida för att logga in.
Jag har glömt mitt lösenord till MySurprise, vad gör jag nu?
Du kan få ett nytt lösenord genom att klicka på "Glömt lösenord", fyll i din emailadress och du får en länk till denna email och där kan du ändra ditt lösenord.
Hur ändrar jag mina uppgifter i MySurprise?
Du kan ändra dina uppgifter när du vill. Logga först in och ändra det du vill. Därefter får du frågan att kontrollera och spara de nya uppgifterna. Därefter används dessa uppgifter för framtida beställningar.
Jag vill inte ha email från YourSurprise, vad gör jag nu?
Vad tråkigt att du inte längre vill får nyheter om erbjudande, nyheter och rabatter mer. Skicka ett email till kundtjänst och tala om detta. Vi ser till att din email tas bort ur vårt system.
Skulle du ångra dig är du alltid välkommen till familjen igen!